måndag 22 maj 2017

Gestaltning.10.

Klipper.

En dag till inlämning 
av uppsatsen.





Gestaltningen har handlat om ett sökande efter att våga vara sann till den normkritiska pedagogiken. I analysen av gestaltningsarbetet utkristalliserades och framkom en förtvivlan över att vilja men inte våga vara sann till en normkritisk pedagogik. Trots flykt och rädslor har arbetet givit mig många värdefulla insikter och perspektiv på vad normkritisk pedagogik handlar samt en djupare förståelse kring att ,vare sig, det handlar om normkritisk pedagogik, flyktbeteende eller rädslor så tar ett förändringsarbete tid. Att undersöka normkritisk pedagogik genom konstnärligt undersökande har tack vare rädslor och befinnandet i det obekväma givit värdefulla insikter kring min normblinda position och kring normkritisk pedagogik, vilket blir värdefulla insikter för den blivande professionen som didaktiker och pedagog. Även om gestaltningen misslyckades med att vara sann mot en normkritisk pedagogik har arbetet givit mig om att ändå litegrann en större tillit till att våga försöka arbeta med normkritisk pedagogik och försöka se eventuella misstag som möjlighet till utveckling.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar