En dag till inlämning
av uppsatsen.
Gestaltningen har handlat om ett
sökande efter att våga vara sann till den normkritiska pedagogiken. I analysen
av gestaltningsarbetet utkristalliserades och framkom en förtvivlan över att
vilja men inte våga vara sann till en normkritisk pedagogik. Trots flykt och
rädslor har arbetet givit mig många värdefulla insikter och perspektiv på vad
normkritisk pedagogik handlar samt en djupare förståelse kring att ,vare sig, det handlar om normkritisk pedagogik, flyktbeteende eller rädslor så tar ett
förändringsarbete tid. Att undersöka normkritisk pedagogik genom konstnärligt
undersökande har tack vare rädslor och befinnandet i det obekväma givit värdefulla
insikter kring min normblinda position och kring normkritisk pedagogik, vilket
blir värdefulla insikter för den blivande professionen som didaktiker och
pedagog. Även om gestaltningen misslyckades med att vara sann mot en
normkritisk pedagogik har arbetet givit mig om att ändå litegrann en större tillit till att våga försöka arbeta med normkritisk pedagogik och
försöka se eventuella misstag som möjlighet till utveckling.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar