måndag 11 september 2017
LGBD55.2
läser vidare om autoetnografi.
Torsdag 9.00 - 12.00
WORK SHOP-
djupt lyssnande.
en fölunge, en börlig fölunge...
- - - - - - - - - - - - - - - -
djupt lyssnande,
djupt läsande,
djupt görande,
Tänk in kroppen: fryser jag?
Är jag varm?
(en cirkulär rörelse fysiskt inte intellektuellt)
BÖRJA MED ATT FÖRKLARA DAGENS UPPLÄGG.
NI KOMMER FÅ TRE KONKRETA UPPGIFTER.
MEN DET FINNS INGET FÄRDIGT FACIT PÅ HUR DET SKA BLI.
NI, SKAPAR OCH GÖR DENNA DAGEN TILL NÅGOT.
---
DET JAG KRÄVER, ÄR ENBART ATT NI GÖR SOM JAG SÄGER.
SEN ÄR DET UPP TILL ER.
START OCH SLUT.
SAMLING VID BASKETPLANEN.
KARTA.
HUR LÅTER VÄGEN TILL LÄRANDE?
HUR TÄMKER VI OM VÄGEN TILL LÄRANDE?
HUR GESTALTAR VI VÄGEN TILL LÄRANDE?
VI SKA TA BÅTEN ÖVER, VI SKA VARA TYSTA.
LÅNGSAMT SKA VI RÖRA OSS
SAMLAS VID BASKETPLANEN OM 30 MIN)
TUNGA FÖTTER!!!!
1. LYSSNANDET
TRE SUCKAR!!! (UT MED ALLT)
ÅKA ÖVER OCH LYSSNA. (HALVKLASS RIMLIGT)
LIVSLÅNGT LÄRANDE.
ARBETSRO.
(OBSERVERA- NEJ )
ÅTERUPPTÄCKA- EN SJÄLV ÄR ALLTID MED.
VI SAMALDES VID BASKETPLANEN: KAJSA LÄSTE HÖGT, TEXTEN OM BETEENDE SOM VI KODAR SOM FLICK OCH POJK-BETEENDEN.
(FAR OCH SON RÅKAR UT FÖR EN OLYCKA, POLKEN KOMMER IN PÅ SJUKHUSET OCH DÄR ROPAR KIRURGEN: MEN DETTA ÄR JU MIN SON.
VEM ÄR KIRURGEN?)
2.
HUR TÄNKER VI......
GICK TILL ......
LÄRAKÄNNAÖVNING:
VEM BYGGER HÖGGST,
PIPRENSARE
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar