onsdag 19 februari 2014

V:8 en kavel kom rullande...

?



Dagens seminarie handlade om bl.a den radikala estetiken i skolan & bildämnets historia.

Klassen indelades i två grupper. Grupparbetet mynnade ut i två givande och kreativa gestaltningar, av det vi läst. 


Det finns alltid en risk att det vi läst eller lärt oss i skolan, endast stannar inne i vårt huvud eller i våra tankar. När vi får gestalta de vi läst, tvingas vi förstå det en gång till. Vilket bidrar till en djupare kunskap & förståelse.

uppgift: gestalta ett begrepp.
ovan ser ni min gestaltning på
Den radikala estetiken: ifrågasättande
som en snegling till Magrittes pipa:
Det här är inte en pipa.

veckan har bestått av mestadels egen lästid. Vi avslutade med att redovisa assignment3, fick smaka oss in i lärarrollen. Att hitta det intressant i det vi tittar på. Öva på att ge kritik. Det finns guldkorn i allt. 
Belys det. Berätta om det. Hur kan eleven arbeta vidare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar