söndag 22 april 2018

LGBD-5.8.gick.till.färgaffären.



måndag 16.4 




GICK TILL FÄRGAFFÄREN:
Hej,goddag
Finns det möjlighet att blanda till en skritrosa vägg färg.
nej tyvärr. Vi har bara behagliga lite mjukare rosa toner.

- - - - - - -  - -
ville måla över väggen  med matelikrosa.
sprang på motstånd så att säga.


fortsätter med artefakterna.

flyttar runt  tingen.


veckan-ateljen

har varit i ateljén och fortsatt flytta omkring de upptejpade tingen.
Försökt koppla samman allt.
pannåerna, golvet, väggen, på skulpturerna.
Spår av närvaro.



Fokus i veckan har varit att läsa, för att kunna formulera vart jag är i arbetet inför textseminariet.
Läste ut boken Mothodos (2014). 

————————————————————

onsdag 18.4:

platsen:
Allt startade med att jag målade vit färg på en vägg och på ett golv, 
som tillsammans skapade en plats ett utrymme där jag kunde börja. 


färgen (Attraktionen)
På skolan där jag arbetar ligger ljusgula matta post-it-lappar som lapptäcken över skrivborden.
Den dova gula coulörten med bryets eller bläckanteckningar gör mig nedstämd.
Jag är känslig.
kontorsarbetaren, jag kan inte identifiera mig med matta post-it.
På platsen där jag sitter är det fullt av skrik-rosa post-it lappar,  
skrik-rosa överstrykningspennor.

Det lyser på min plats.


- - - - - - - - - - - - - - - - -  -


Jag började måla med den rosa färgen.
Den ger en viss kraft. Den tar plats. 
Den är förförisk. Den är störig.
Färgen har används i feministiskt syften för att erövra den 
ljusrosa feminint-kodade färgen. 
med tanken om:  nä! ingen med ljusrosa här inte! en rosa som skriker! 
en rosa som får ögat att vilja värja sig..


som klein blev förälskad i den blå färgen. tog patent, signerade hela himlen.
men himlen är vår Klein. Den är vår.

Klein BLÅ. ultramarin. avstånd och ökroppslighet.

Jag vet inte vart  jag kommer hamna i det här projektet. 
Det ända jag vet är att jag utgår från normkretisk pedagogik och vill undersöka vad som händer i atleten när jag är där, gör.
Jag vet inte i förväg vart jag ska. 
det är en skämmande ovissheten att inte veta vad eller hur det kommer bli.



Vart börjar och slutar ett arbete…?
vad ska jag dokumentera på bloggen? 
hur vet jag vad som är viktigt att lyfta fram när jag inte vet vart jag är på väg? 
Vad kommer bli intressant? det vet jag inte än. 

ska test lite olika personligheter på bloggen.
För att inte fasta i långa redigeringar av text, stavning, bilder,  form, format.
testar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar