måndag 9 april 2018

LGBD5-6



Måndag 9.4
ateljén:





Åkte till skåne.
Examensarbetet ligger som en negativform runt mig vart jag än går.
Gick ut i ladan hemmas hos mina föräldrar på gården i Skåne.  
Kanske fanns det något där som skulle ta mig vidare i processen.

Hittade en glasruta, som jag senare använde för att iscensätta några fotografier där jag pressade mig mot rutan. Låter mitt ansikte få ny form. smetar ut . trycker till. för mina läppar över rutan, ett läppstift smetas ut. röda spår. pressade näsborrar.  


hittade andra ting.
ting som i mötet startade en tyst-dialog.
Jag tog med dem alla hem till Gödborg. 

————

artefakter:
en gräsklipparmotor.
en orange tratt
en svart kontaktsladd 
en orange oljeflaska
en rosa bockia kula.
två gula skrapor
en svart sladd utan kontakt.
ett ljusbrunt rör
fyra spiraler
en krok
en glasbubbla


———————————

....
 försöker förstå vad
 jag tänker-----> https://youtu.be/NLzOn-FZENg















tecknade på målningarna. målade över med bläck. testa med blå färg.



glasrutan på plats
-----







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar