onsdag 9 maj 2018

LDBG-5-20




Skriv processen.
 och de splitrade tankarnas existens



Tankarna, händerna, hjärnan hoppar mellan passion för att vilja läsa mer om, förkovra mig i estetiska lårprocesser, men samtidigt behöver jag snarast bli klar med forsknings översikten kring estetiska lärprocesser så att jag kan fokusera på resultatet och hinna arbeta vidare med gestaltningen.




I arbetet undersöker jag tillbliven av den egna lärprocessen i relation till Saars (2005) beskrivning och definition om svag och stark estetik. Genom att göra en distinktion mellan dessa, skiljer Saar (2005) på lärprocesser med fast kunskapsinnehåll och lärprocesser som transformerandekunskap genom undersökande.


Skriver på dagarna,

lördag 5.5
sondag 6.5
måndag 7.5

på kvällarna ligger jag i sängen och försöker analysera mitt material.
Försöker förstå. Ringar in försöker känna och ta på materialet genom 
dokumentationerna i mobilen.

försöker förstå.

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar