måndag 7 maj 2018

LGBD-5-12




          https://vimeo.com/96696297



Hur värderar vi erfarenheter?
en livekonsert - ett ögonblick av inspiration.
personlag ögonblick av erfarenheter, erfarerheter som är värdefulla.


Ateljén, spåren av rörelse.
allt ser statiskt ut.
det finns spår av tiden- tillblivelsen av de du tittar på.


Jag gjorde anspråk på ett utrymme i ateljén. Redan där fanns ett motstånd då jag föredrar att arbetar i ett egen rum. Det första brottet. Vara i ateljén. Jag utfick från normkritiska pedagogik. Jag skulle vara i rörelse,  i det osäkra.


i ateljén: det är inte skräp, det är hittade eller köpta massproducerade artefakter.
De blir ett sceneri  i de specifika rummet. Det som hände där , kommer jag aldrig uppleva igen.
En personlig erfarenhet som för mig är värdefull.
Jag kan inte berätta om den.
Jag kan försöka beskriva känslorna emotionerna under processen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar